Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • <a href="https://service.amal.se/">Startsida e-tjänster</a>
  • Kontakta oss
  • Personuppgifter
  • Så fungerar det
Logga in
  • StartsidaPil
Kontaktuppgifter

Kultur- och utbildningsförvaltningen
Box 62, 662 22 Åmål

Förvaltningschef
Catrin Eriksson
Tel. 0532-173 43
catrin.eriksson@amal.se

 

Verksamhetschef Förskola
Carina Lavén
Tel. 0532-171 33
carina.laven@amal.se

 

Verksamhetschef Gymnasium
Mats Aronsson
Tel. 0532-172 18
mats.aronsson@amal.se

 

Verksamhetschef Grundskola
Daniel Nordström
Tel. 0532-172 19
daniel.nordstrom@amal.se 

 

Verksamhetchef Stöd och Resurs/Anpassad skola
Lena Forsell-Bergling
Tel. 0532-171 23
lena.forsell-bergling@amal.se
 
 
Rektor Kulturskola
Charlotte Ellenius
Tel. 0532-172 98
charlotte.ellenius@amal.se
 

Klagomål enligt Skollag 2010:800

Synpunkter och klagomål inom Kultur- och utbildningsförvaltningen

Åmåls kommun strävar hela tiden efter att förbättra sin verksamhet. Därför är vi tacksamma för alla synpunkter som kan hjälpa oss i förbättringsarbetet.

Här nedan finns mer information om hur du går tillväga och en e-tjänst där du fyller i dina klagomål eller förbättringsförslag som rör Kultur- och utbildningsförvaltningens olika skolverksamheter. 

Du som vårdnadshavare, elev eller student har möjlighet att framföra klagomål eller förbättringsförslag och på så sätt hjälpa till att förbättra våra olika verksamheter. 

Inom Åmåls kommun använder vi följande modell:

  1. I första hand ska du vända dig till den personal som arbetar närmast ditt barn eller den personal du själv anser berörs.
  2. Om du efter samtal med personalen fortfarande har klagomål kontaktar du ansvarig rektor.
  3. Om du efter ovanstående kontakter fortfarande har klagomål kan du använda denna e-tjänst.

 

Observera!
Denna e-tjänst kan inte användas för att överklaga myndighetsbeslut och ska heller inte användas till felanmälan. Som vårdnadshavare har du även rätt att framföra ditt ärende till Skolinspektionen. 

Alla klagomål registreras/diarieförs och blir därmed en offentlig handling och hanteras i enlighet med bestämmelserna i Dataskyddsförordningen (GDPR). Det innebär att alla kan ta del av ditt klagomål. I undantagsfall kan handlingen eller delar av den sekretessbeläggas.

Du får svar på ditt klagomål inom 10 arbetsdagar. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid för oss att utreda. Detta får du i så fall information om.

Nästa

Kontakta oss

E-post: kommun@amal.se
Postadress: Box 62, 662 22 Åmål
Organisationsnummer: 212000-1587

Besök oss

Besöksadress: Kungsgatan 26, 662 31 Åmål
Öppettider: Måndag-fredag kl 08.30-15.00

Snabblänkar

  • <a href="https://service.amal.se/">Startsida e-tjänster</a>
  • Kontakta oss
  • Personuppgifter
  • Så fungerar det