Denna e-tjänst är till för dig som är vårdnadshavare till ett barn i grundskolan.
E-tjänsten används för att lämna uppgifter inför skolstart och ska sedan lämnas på nytt i samband med att någon uppgift ändras. Uppgifterna behöver vi, för att på bästa sätt, ta hand om ditt barn enligt dina önskemål och vårt uppdrag.
I e-tjänsten lämnar du bland annat; kontaktuppgifter till barnets anhöriga, samtycke till fotografering, aktiviteter i och vid vatten och till hur vi får transportera ditt barn. Här intygar du också att du läst reglerna för skolornas it-miljö. För mer information finns våra riktlinjer att läsa under filer och dokument i Schoolsoftappen för vårdnadshavare.
I e-tjänsten finns även möjlighet att anmäla/ansöka om tolkbehov vid utvecklingssamtal.
Specialkost
Ansökan om specialkost sker i separat e-tjänst, Ansökan om specialkost
Skolskjuts
Ansökan om skolskjuts sker i seaparat e-tjänst, Digital ansökan skolskjuts - Information
Återtagande av samtycke
Du kan när som helst återta ett eller flera samtycken. Kontakta skolexpeditionen på den skola ditt barn går om det blir aktuellt.
Tänk på
Vid gemensam vårdnad krävs det två signeringar med e-legitimation för den här tjänsten. Den som ansöker signerar när tjänsten avslutas, därefter skickas ett mejl till den andra vårdnadshavaren som får signera. När båda vårdnadshavarna har signerat skickas ansökan till Åmåls kommun.
För att använda e-tjänsten behöver du en e-postadress och e-legitimation (bank-id). E-tjänsten är kopplad till Skatteverket, vissa uppgifter om dig är därför redan ifyllda.
Klicka på "Logga in" för att starta e-tjänsten.